Garść praktycznych informacji o e-podpisie. Lekkim i zrozumiałym językiem.
Podpis elektroniczny to Twój własnoręczny podpis w cyfrowej postaci. Służy do sygnowania elektronicznych dokumentów na Twoim komputerze lub w telefonie, potwierdzając Twoją tożsamość. Ma taką samą moc sprawczą, jak każdy podpis składany zwykłym długopisem na papierze.
Dzięki e-podpisowi pożegnasz raz na zawsze kolejki na poczcie po odbiór awizowanych przesyłek. Prawnie ma taką samą moc jak odręczny podpis, więc wszystkie dokumenty i umowy możesz podpisywać i przesyłać elektronicznie. Korzystają z niego prawnicy, przedsiębiorcy, księgowi, notariusze i wszyscy ci, którzy chcą oszczędzić czas i pieniądze na listownym wysyłaniu papierowych dokumentów.
Pełne zastosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
• sprawny kontakt drogą elektroniczną z ZUS-em (integracja z programem Płatnik)
• wygodne składanie e-deklaracje podatkowych
• korespondencja z urzędami administracji publicznej
• łatwe zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej
• prowadzenie komunikacji w obrębie platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)
• składane wniosków i pozyskiwanie wypisów do KRS-u
• podpisywanie elektronicznych faktur
• sprawna obsługa aukcji i przetargów elektronicznych
• korespondencja z GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych)
• składanie pism procesowych w sądowym postępowaniu upominawczym
• składanie e-deklaracji do UFG (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny)
• składanie formularzy do KIO (Krajowej Izby Odwoławczej)
Do posługiwania się podpisem elektronicznym potrzebujesz dwóch kroków. Najpierw wybierz zestaw, którym będziesz się posługiwał (karta MINI, STANDARD, a może aplikacja SimplySign?). Następnie wybierz pakiet, który umożliwi Ci aktywację zestawu oraz posługiwanie się podpisem przez wybrany okres czasu (rok lub dwa lata). Ile trwa wyrobienie podpisu elektronicznego? Na e-podpis czeka się od 30 minut do 7 dni w zależności od wybranego pakietu aktywacyjnego.
Do składania elektronicznego podpisu służy prosty program komputerowy proCertum SmartSign (w cenie wybranego zestawu). Twój e-podpis jest bezpiecznie zaszyfrowany na specjalnej karcie, którą umieszczasz w czytniku podłączonym do komputera.
Program odczytuje kartę z komputera, a Ty jednym kliknięciem wskazujesz dokument, na którym chcesz złożyć swój podpis elektroniczny. Nie chcesz fizycznych kart, czytników i kabli USB? Skorzystaj ze świetnej aplikacji SimplySign
TwójPodpis.pl to mobilny punkt, dzięki któremu uzyskasz podpis elektroniczny w Warszawie bez wychodzenia z domu. Szybko, z profesjonalną i fachową obsługą. Jesteśmy certyfikowanym Partnerem Certum by Asseco. Działamy na terenie stolicy.
Używamy twoich ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze przeglądanie oznacza zgodę na ich korzystanie.