Chat with us, powered by LiveChat

Jak działa podpis elektroniczny?

Garść praktycznych informacji o e-podpisie. Lekkim i zrozumiałym językiem.

Co to jest podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny to Twój własnoręczny podpis w cyfrowej postaci. Służy do sygnowania elektronicznych dokumentów na Twoim komputerze lub w telefonie, potwierdzając Twoją tożsamość. Ma taką samą moc sprawczą, jak każdy podpis składany zwykłym długopisem na papierze.

Kobieta której podpis elektroniczny widnieje na ekranie komputera
Ludzie biznesu w technologicznym otoczeniu pokazujący jak działa podpis elektroniczny

Do czego służy podpis elektroniczny?

Dzięki e-podpisowi pożegnasz raz na zawsze kolejki na poczcie po odbiór awizowanych przesyłek. Prawnie ma taką samą moc jak odręczny podpis, więc wszystkie dokumenty i umowy możesz podpisywać i przesyłać elektronicznie. Korzystają z niego prawnicy, przedsiębiorcy, księgowi, notariusze i wszyscy ci, którzy chcą oszczędzić czas i pieniądze na listownym wysyłaniu papierowych dokumentów.

  • Załatwianie spraw w urzędach (np. e-deklaracje, wnioski o wizę, rejestracje)
  • Umowy z bankiem, operatorem telekomunikacyjnym, ubezpieczycielem
  • Dokumenty i umowy cywilno-prawne (np. o najem, pracę, przetarg)

Pełne zastosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:

•  sprawny kontakt drogą elektroniczną z ZUS-em (integracja z programem Płatnik)

•  wygodne składanie e-deklaracje podatkowych

•  korespondencja z urzędami administracji publicznej

•  łatwe zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej

•  prowadzenie komunikacji w obrębie platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)

•  składane wniosków i pozyskiwanie wypisów do KRS-u

•  podpisywanie elektronicznych faktur

•  sprawna obsługa aukcji i przetargów elektronicznych

•  korespondencja z GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych)

•  składanie pism procesowych w sądowym postępowaniu upominawczym

•  składanie e-deklaracji do UFG (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny)

•  składanie formularzy do KIO (Krajowej Izby Odwoławczej)

Pełne zastosowanie e-podpisu Schowaj

Jak wyrobić podpis elektroniczny?

Do posługiwania się podpisem elektronicznym potrzebujesz dwóch kroków. Najpierw wybierz zestaw, którym będziesz się posługiwał (karta MINI, STANDARD, a może aplikacja SimplySign?). Następnie wybierz pakiet, który umożliwi Ci aktywację zestawu oraz posługiwanie się podpisem przez wybrany okres czasu (rok lub dwa lata). Ile trwa wyrobienie podpisu elektronicznego? Na e-podpis czeka się od 30 minut do 7 dni w zależności od wybranego pakietu aktywacyjnego.

Młoda para szukająca informacji jak wyrobić podpis elektroniczny w internecie
Kobieta biznesu która wie, jak złożyć podpis elektroniczny

Jak złożyć podpis elektroniczny?

Do składania elektronicznego podpisu służy prosty program komputerowy proCertum SmartSign (w cenie wybranego zestawu). Twój e-podpis jest bezpiecznie zaszyfrowany na specjalnej karcie, którą umieszczasz w czytniku podłączonym do komputera.

Program odczytuje kartę z komputera, a Ty jednym kliknięciem wskazujesz dokument, na którym chcesz złożyć swój podpis elektroniczny. Nie chcesz fizycznych kart, czytników i kabli USB? Skorzystaj ze świetnej aplikacji SimplySign

Kim jesteśmy?

TwójPodpis.pl to mobilny punkt, dzięki któremu uzyskasz podpis elektroniczny w Warszawie bez wychodzenia z domu. Szybko, z profesjonalną i fachową obsługą. Jesteśmy certyfikowanym Partnerem Certum by Asseco. Działamy na terenie stolicy.

Kontakt

  • Właścicielem marki TwójPodpis.pl jest Brandigence Kamil Newczyński NIP: 5242541506 REGON: 380639957
  • kontakt@twojpodpis.pl
  • 507 448 442
© 2019 TwójPodpis.pl